2019年7月31日 星期三

ATCL 好聽又易彈之選

大部分考完八級的同學都會有意考演奏級,由於有意報考 ATCL 的同學佔多數,所以想在此向大家介紹幾首好聽又易彈的精選曲目,有些也同樣可以用作 DipABRSM 曲目的(筆者會於介紹中註明)。

首先,大家要留意的是演奏時長 (recital timing) 必須為 32-38 分鐘(無論 ATCL or DipABRSM 都一樣),所以在選曲的時候要先揀一首較長的曲目會比較穩陣,例如 Mozart 的 Sonata in B♭, K 333(只適用於 ATCL),長度已達 17分鐘(不計 repeat,因為考試不需彈 repeat ),之後就可揀大約 3首其他曲目,很容易就能填滿 32 分鐘了。

另外,大家亦要留意 "balance programme" 這個要求,所以不可以只揀某個音樂時期的作品,必須要有對比方可。

以下是 Sonatas 的推介(大家可點擊歌名打開或下載 PDF檔案參考;由於考試時必須帶備正版樂譜,筆者根據多年教琴經驗建議以下版本的琴書,主要原因是它們是最貼近作者原意的版本,另外就是它們的排版(大部分)較易翻譜:
Mozart Sonata in B♭, K 333  




Haydn Sonata in E♭, Hob XVI/49   

(可同時作 DipABRSM 曲目)




Beethoven Sonata in C minor, op. 13 ‘Pathétique’  
(可同時作 DipABRSM 曲目)
這首 Sonata 比較短,所以需要配搭3首以上的其他曲目。




其他曲目(短曲)推介:
Bach Toccata no. 5 in E minor, BWV 914  
(可同時作 DipABRSM 曲目)




Bach Prelude and Fugue no.5 in D, BWV 874
(可同時作 DipABRSM 曲目)




Scarlatti Sonata in B minor, K 27  




Chopin Nocturne in B♭ minor, op. 9 no. 1  


Schubert Impromptu in G♭, op. 90 no. 3  
(可同時作 DipABRSM 曲目)





Brahms Intermezzo in A minor, op. 118 no. 1 



只要俾心機,ATCL 其實不難考啊!大家加油呀!




Support us on Facebook:


42 則留言:

  1. 請問我選以下, 可以嗎? Please comment
    1. Bach Toccata No. 3 in D, BWV 912
    2. Beethoven Sonata in G, op.79
    3. Chopin Nocturne in Bb minor, Op.9 no. 1
    4. Debussy Prelude and/or Sarabande (from Pour le piano)

    回覆刪除
  2. 請問我選以下, 又可以嗎? Please comment
    1. Haydn Sonata in E♭, Hob XVI/49
    2. Chopin Nocturne in Bb minor, Op.9 no. 1
    3. Beethoven Sonata in G, op.79

    回覆刪除
  3. 請問我選以下可以嗎? please help
    1. D Scarlatti Sonatas in G, K 259 and K 260
    2. Mozart Sonata in A, K 331
    3. Chopin Grande Valse Brillante in E♭, op. 18
    4. Liszt Liebestraum no. 3
    please help thank you so much

    回覆刪除
    回覆
    1. 原則上可以嘅,不過最好揀返首 20th century 嘅歌啦

      刪除
  4. 請問我選以下, 可以嗎? Please comment
    1. Mozart Sonata No.13 in Bb K.333
    2. Handel Suite No.8 in F Minor HWV 433
    3. Chopin Nocturne in Bb minor, Op.9 no. 1
    Thank you so much

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果時間達標就OK啦,你要自己 count 下時間呀(要 within 32-38 minutes)

      刪除
  5. 請給我的選擇提提建議。Please advise on my choice
    1.Brahms Capriccio in F+ minor, Op.76 no.1
    2.Mozart Adagio in B minor, K.540
    3.Ravel Sonatine: complete
    4.Rachmaninov Prelude , Op32 no.10
    5.Wang Jian Zhong Arranged Colorful Clouds Chasing the Moon

    回覆刪除
  6. 請給我的選擇提提建議。Please advise on my choice
    1.Brahms Capriccio in F+ minor, Op.76 no.1
    2.Mozart Adagio in B minor, K.540
    3.Ravel Sonatine: complete
    4.Rachmaninov Prelude , Op32 no.10
    5.Wang Jian Zhong Arranged Colorful Clouds Chasing the Moon

    回覆刪除
    回覆
    1. 你揀咁多唔喺 ATCL syllabus 裏面嘅歌,要申請 approval 先得呀,Ravel 是 LTCL syllabus 嘅歌, 如果你擺落 ATCL 考,同樣要申請 approval 呀。Rachmaninov Prelude , Op32 唔可以淨係彈 no.10,要連埋 no.5 彈,除非你申請 approval 獲批,咁就可以淨彈 no.10。你可以試下嘅,畢竟你呢個 programme 都肯定要申請咗 approval 先彈得。

      刪除
    2. 你好,懇請你幫我看看這個可以嗎?請問你能給我一些意見嗎?非常萬分感謝🙏
      1. Italian Concerto (3 mvmt all)
      2. Mozart k333/ k309 / Beethoven moonlight sonata (三個我會揀一個,我諗緊邊首好)
      3. Chopin Grande Valse Brilliante op.18
      4. Liszt Liebestraum no.3
      衷心萬分感激,希望你能給予我一些建議,再一次感謝🙇🏻‍♀️🙏

      刪除
  7. 請問你收唔收學生,想考 ATCL thank you

    回覆刪除
  8. 你好,懇請你幫我看看這個可以嗎?請問你能給我一些意見嗎?非常萬分感謝🙏
    1. Italian Concerto (3 mvmt all)
    2. Mozart k333/ k309 / Beethoven moonlight sonata (三個我會揀一個,我諗緊邊首好)
    3. Chopin Grande Valse Brilliante op.18
    4. Liszt Liebestraum no.3
    衷心萬分感激,希望你能給予我一些建議,再一次感謝🙇🏻‍♀️🙏

    回覆刪除
  9. 你好,懇請你幫我看看這個可以嗎?請問你能給我一些意見嗎?非常萬分感謝🙏
    1. Italian Concerto (3 mvmt all)
    2. Mozart k333/ k309 / Beethoven moonlight sonata (三個我會揀一個,我諗緊邊首好)
    3. Chopin Grande Valse Brilliante op.18
    4. Liszt Liebestraum no.3
    衷心萬分感激,希望你能給予我一些建議,再一次感謝🙇🏻‍♀️🙏🙏🙏

    回覆刪除
    回覆
    1. 你要計咗時先,如果超過咗 time limit 就要喺 Chopin 同 Liszt 之中揀其中一首,或者揀首短D 嘅 Sonata。揀 Sonata 嘅時候,你要想想自己能力彈唔彈到,唔好只係因為首歌好聽就揀。你上述所講嘅歌,你自己有無彈過?
      另外,Italian Concerto 不是 syllabus 裏面嘅歌,所以記得要申請 approval 呀。

      刪除
    2. 仲有就係,如果你決定唔放棄 Chopin 同 Liszt 任何一首,而你又揀咗 Beethoven moonlight sonata 嘅話,記得唔好彈得太 romantic,因為你個 programme 已經有兩首 romantic period 嘅作品喇!
      要記得,考官唔會因為你揀嘅歌好聽(無論是本身好聽還是你彈得好聽)就俾你合格,所以唔好淨係因為首歌好聽而揀。

      刪除
    3. 超時了約5分鐘,我決定在巴洛克時期更換歌曲。請問倘若我選擇這樣可以嗎?懇請你的解答,萬分感激🙇🏻‍♀️🙇🏻‍♀️
      1.Bach prelude and fugue bwv 862
      2. Mozart k333 all
      3. Chopin Grande Valse Brilliante op.18
      4. Liszt liebestruam no.3
      我真係幾鍾意Love dream呢首同埋個首Chopin 圓舞曲,但係因為係同一個period 都係romantic ,我不知道可以這樣揀啊!懇請老師提供一下意見!感謝你!

      刪除
    4. 上述的歌,除了moonlight sonata外,其他全部已經有彈過🙏🙏🙇🏻‍♀️

      刪除
  10. 超時了約5分鐘,我決定在巴洛克時期更換歌曲。請問倘若我選擇這樣可以嗎?懇請你的解答,萬分感激🙇🏻‍♀️🙇🏻‍♀️
    1.Bach prelude and fugue bwv 862
    2. Mozart k333 all
    3. Chopin Grande Valse Brilliante op.18
    4. Liszt liebestruam no.3
    我真係幾鍾意Love dream呢首同埋個首Chopin 圓舞曲,但係因為係同一個period 都係romantic ,我不知道可以這樣揀啊!懇請老師提供一下意見!感謝你!

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢個 programme 唔得,你仲有無其他 Baroque 的曲目可選?其實最好當然就唔好彈兩首 romantic 啦,不過你如果堅持揀,其實就要睇你遇到個咩考官,有D考官手鬆D就唔理,有D考官比較執著,咁你就可能因為個 programme 而 fail 喇,所以你如果能夠彈返首短短地嘅 20th century 可能會比較好。

      刪除
    2. 我之前之所以話你個 programme ok 係因為 LTCL 全部揀 romantic 都得,不過要識揀歌,你有理據就可以,因為就算唔合格都可以上訴,但一定要有理據。

      刪除
    3. 我係考A T C L的,我諗緊Mozart k333 定 pathtique Beethoven sonata no.8 op.13好
      請問你的意思是不要Chopin 的Grande Valse Brilliante 和 Liszt 的 Liebestraum no.3 同時一齊揀對嗎?😭 我係比較擅長Romantic period 歌嘅學生,最差係classical period嗰啲sonata或者快歌(手指唔係好靈活,會痴住d音一舊舊, 例如 Chopin Fantasie impromptu 就一定唔揀得),baroque 就一般。
      多謝老師你的suggestions!藉此感謝老師嘅建議,係我努力練琴嘅動力!

      刪除
    4. 我明呀,好多人都係擅長彈 romantic period 嘅歌,就因為咁,所以容易唔合格,因為全部歌都彈得太 romantic 了! That's why 我叫你如果揀 Beethoven 就唔好彈得太 romantic 喇,如果擔心自己忍唔住彈到好 romantic,那就最好揀 Mozart 或 Haydn 啦,不過老實說 Mozart 的歌通常都會令人手指打結 (K333 當然不會例外);而 Beethoven 嘅 Pathetique 嘅拍子就比較難數,你也要小心啊!Sonata 是必揀的,所以無得避呀,你努力啦!

      刪除
  11. 多謝你啊!
    聽完你嘅意見,我最後都係覺得咁樣教好啲:
    1. Italian Concerto all movements (已獲trinity approval)
    2. Mozart k333
    3. Chopin Grande Valse Brilliante op.18
    希望呢個program 可以啦~
    多謝老師你嘅意見啊🙇🏻‍♀️🙇🏻‍♀️

    回覆刪除
    回覆
    1. 太好了!能夠決定下來就好,然後就要開始努力練習了!如果還有什麼需要幫忙,歡迎找我,祝你考試成功!

      刪除
    2. 多謝你嘅意見呀,希望你可以收更多嘅學生,你係一個好老師嚟!🙇🏻‍♀️☺️

      刪除
  12. hi 想問如果咁樣揀ok嗎?Thx!
    1. Bach Toccata No. 3 in D, BWV 912
    2. Mozart piano sonata no. 12 in f major, k.332
    3. Liszt Liebestraum no.3
    4. Chopin Nocturne in Bb minor, Op.9 no. 1
    5. Debussy La plus que lente”

    回覆刪除
  13. 請給我的選擇提建議。Please advise on my choice
    1. Bach Prelude & Fugue in D minor, BWV 875
    2. Mozart Sonata in A, K 331
    3. Chopin Fantaisie impromptu, op. 66
    4. 20th century 未諗好

    回覆刪除
  14. 請問以下選擇是否可以?可否給些意見
    1.D.Scarlatti Sonata in B minor k.27
    2.Mozart Sonata in Bb minor,k333
    3.Chopin Nocturne in Bb minor Op.9 no.1
    4.Debussy La plus que lente
    希望得到你的回覆
    謝謝

    回覆刪除
    回覆
    1. 可以,不過你自己要計時,最少要夠 32分鐘先得呀,按 standard 來計,你這個 programme 應該唔夠 32分鐘,因為計時係淨計你彈的時間,唔計中間 break 的時間,所以可能你要揀首比較長的 Scarlatti 會穩陣D

      刪除
  15. hi 想問如果咁樣揀ok嗎?Thank you!~
    Scarlatti Sonata in E Minor K.263 (L.321) and E K.264 (L.466)
    Mozart Sonata No.9 in D K.311
    Brahms Intermezzo in A Op.118 No.2
    Debussy “La plus que lente”
    Poulenc Trois Novelettes No.1 and No.2

    回覆刪除
  16. 老師您好, 想請教以下選擇是否可以?
    1.Scarlatti Sonata in G K259 and K260
    2.Haydn Sonata in E♭, Hob XVI/49
    3.Schubert Impromptu in G♭, op. 90 no. 3
    希望得到你的回覆.
    十分感謝!

    回覆刪除
    回覆
    1. 選曲無問題,不過如果考 ATCL 就應該唔夠長(考 ARSM 就可能勉強夠),你要揀多首 20th century 嘅歌先得呀

      刪除
    2. 謝謝你! 請問你收學生嗎?我想考ARSM and ATCL

      刪除
  17. 想請教以下選擇是否可以?
    1.Bach Prelude-Fugue 12 (F_minor,_BWV_857)
    2.Beethoven Sonata in C minor, op. 13 ‘Pathétique’
    3.Chopin Nocturne in B♭ minor, op. 9 no. 1
    感謝!

    回覆刪除